Nu är dem här!

Sådär ja då var rullskidorna införskaffade och det omtalade träningslägret som arrangeras i Eksjö – casa de Gunnarsson i sommar har kommit ett steg närmre!

När jag kom hem efter att ha köpt rullskidorna var det att ge sej ut och avklara dagens löparpass som var intervall träning men direkt där efter var det bara att snöra på sej pjäxorna, fylla det nyinköpta vätskebältet och trycka på sej skidorna för ta den första rundan.
Allt mellan 10 min till 2 timmar kunde passet ta.

Jag som hade fått sådan mersmak av att åka inlines förra sommaren och staka med skidstavar trodde ju i min lilla värld att detta kommer att gå som smort….
Ojoj OJ så fel jag hade – dessa två transportmedel har verkligen inte någonting alls att göra med varandra mer än att dem båda går på hjul.

Rundan som kunde gå på allt mellan 10 min till 2 timmar blev nästan 10 min exakt, vilket också inkluderade 2 vurpor.
Vilket kan jämföras med inlines där jag antagligen inte har trillat sen jag var 17 år gammal.

Jaja så är det med det. Nu blir det ut att öva istället för att träna varje dag i en vecka så går det förhoppningsvis bra sen!
Om något mål skall sättas, vilket det bör (det är så jag jobbar…) så är 1 timmas stakning på rullskidorna om 10 dar ett rimligt sådant.

För att få lite tips och idéer kollade jag in några youtube klipp och råkade komma över ett träningsklipp med Team United Bakeries där bla Jörgen Brink är med. Vilka killar! Det är vad jag kallar styrka! Kolla in det här.

Detta bildspel kräver JavaScript.

De nya fartdundren

 

/ @gsomijesper

Lämna en kommentar

Lämna en kommentar